Feta harar

Runt mitt område är det stora gräsmattor där det bor stora feta tyskharar. I bland låter jag Wille jaga dessa feta harar så att han får upp flåset lite. Hararna är det INTE synd om. De joggar i väg en bit tills de ser att han har slutat springa och sätter sig sedan  och fortsätter äta trots att Wille är ca 10 meter bakom. Vet inte om de lärt sig att den tjocka terven bara jagar de en bit eller om de är lika lata med alla andra hundar oxå?

I helgen  var vi och tränade sök/grillade korv med gamla sökgänget. Fantastiskt roligt trots snömodd. Kalle sökte som en lite röd pil, nästan tråkigt att vi inte tränar sök längre....Efter det gick jag och A en långpromenad i skogen där vi tränat. Mysigaste skogen jag sett på länge. I söndags slog vi alla rekord och gick runt båda Delsjöarna och till Skatås för att käka söndagmiddag på fiket.
Många steg till stegtävlingen blev det!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback