Rast på jobbet

Faaaan, håller på att förvandlas till en kärring. Går och gnäller om saker man inte borde gnälla om utan bara glömma. När jag var 20 hade ryckt på axlarna och sagt skit samma. Men inte nu, neeeej, nu ska det gnällas.

Nåväl. Kalle har blivit så smal, så smal... Måste nog byta tillbaka fodret till mitt kära RC, han verkar inte funka alls på Doggy. Wille är lika fet som vanligt och får fortsätta med sin billiga Doggy diet. 
Att han är smal hade inte Lisa, Sanna M och övriga gänget med "spjälstaket schäfrar" tyckt.  De gillar när man sticker sig på hunden i sängen. Jag däremot gillar när det finns lite hull på benen så man har något att krama. Inte dallrande fett som på Wille men åtminstone lite kött. Enligt gamla sökvänner så stack de sig ofta på Kalles näbb, nu ska ni veta att man sticker sig på hela honom.

Till helgen ska Kalle studeras av Herr Blixt och oss övriga adepter. Undrar vad Kalle kommer att få göra och vad de andra tycker? Kalle och jag kämpar för övrigt på som vanligt. I går var vi ute och tränade och jag gjorde allt för att vi inte skulle hamna i den gamla vanliga situationen, det vill säga, kamp. Man inser ju att jag som har en stor och välutvecklad hjärna borde kunna överlista den lilla terven med den väldigt smala spetsiga hjärnan. 

Till slut lyckades jag avgå med seger utan att ha gått in i en kamp situation.  Kalle stog 20 meter bort och begrundande sitt nederlag men inte så länge för när man har förlorat är man värd en kastad boll.

Wille satt berdvid och såg mest förvirrad ut. Varför gör han inte som hon säger? ( När man får godis/boll om man gör det.) Varför inte bara kassera in sina frolic på ett lätt sätt? Wille gör allt man säger direkt, helt driven av att han ska få MAT eller BOLL. Inte en tanke på en egen vilja. Det är det som kallas vallhund. Kalles typ kallas terrier. Och en sådan ska Helene skaffa frivilligt... ( men nu har hon ju svart på vitt att hon är lite konstig)


Kommentarer
Postat av: Carina & Kola

Tycker du e jätteduktig som inte snusar...snart slipper du dra in magen också:-)
Kramar!

2008-01-19 @ 22:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback