Fotboll = konstig sport

Fotboll är ett konstigt spel. Fredag kväll, pengar satsade på  matchen, satt och höll andan och skulle just brista ut i ett glädjevrål när de jävlarna gör ett mål till när det är 30 sekunder kvar av matcehn. HELVETE!!!! 500:- for iväg i cyberspace fortare än fort.
Samma i lördagskväll. 1-1 stog sig länge och väl tills det är 30 sekunder kvar. HELVETE igen.

Ska det verkligen vara tillåtet med tilläggstid??? Borde man inte spela 90 minuter oavsett??? Hur skulle det vara om man sa till spårdomaren att "jag var tvungen att knyta skorna så jag måste ha några minuter tillägg"???

Dagens tradadad är att jag äntligen lyckats fatta offside!

I söndags morse släppte jag ut Kalle på tomten och glömde honom ute... Låg i sängen och lyssnade på regnet som vräkte ner, hundarna låg och snosade i godan ro med oss i sängen. Alla hundar utom Kalle då... Efter 1.5 timme hörde jag honom skälla på en förbipasserande bil.  Rusade upp och släppte in en sjöblöt Kalle som kom infarande som skjuten ur en kanon.
Stackars...
Fast det är lite hans fel, både Krasse och  Wille skäller utanför dörren när de vill in, förstår inte varför Kalle inte kan lära sig det?

Vissa killar fattar bättre än andra hur man ska handskas med kvinnor. I fredags hade A köpt en godispåse på 2,5 kg, det är vad jag kallar en godispåse för en riktig kvinna!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback