Inte mycket mening...

med att uppdatera bloggen när H redan skriver allt ; )
I lördags gjorde vi iaf en utflykt till Varberg i stormen. Promenaden utefter havet lämnade efter sig solglasögon fulla med salt och tonvis med sand i skor och öron. Snäll sm jag är skulle jag dela med mig av min jätteglass till Krasse och gav honom lite polkaglass. Fy för den lede sa K som skrynklade ihop hela sin svarta mun och grimaserade järnet när han tvingade i sig glassen. ( Han är ju labrador och då måste man ju tvinga sig att äta även saker som är JÄTTEäckliga)
Alla hundarna var helt slut efter utflykten, vet inte varför men de sov som stockar hela kvällen.
I söndags ringde L och ville bli aktiverad så i spöregn gjorde vi lite uppletande. A fick köra med Kalle och K visade hur en terv gör uppletande. Det vill säga springer de första 15 skicken som en besatt utan att sätta på näsan ett enda dugg. Efter lite klistrande på mig så kunde K iaf hitta några föremål.
Sedan var det dags för mig att testa att köra Krasse. MOAHHAAHHA
Krasse tänkte inte alls förstå. Han har ju bara varit i elitklass sedan han var 2,5 år så vaför skulle han göra ett upplet per automatik? Leta sa jag och Krasse sprang ut 2 meter i rutan. Leta sa jag igen och Krasse börjar köra fjärren eller vad det nu skulle föreställa, iaf la han sig ner och såg ut som om han var  jätteduktig.
Efter detta fick A ta över och då flög labradoren iväg som ett skållat troll och hittade sina prylar.
L's hundar letade duktigt trots att de löpte!
Efter detta tog vi en promenix runt Östra Långvattnet och besökte även Burgar Kungen...
En trevlig dag trots spöregnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback