Alarm och lite annat

Onsdagen började med den sedvanliga morgonpromenaden. Givetvis mötte vi "settermannen". Mannen som har 7 st settrar, lösa och ouppfosttrade mitt bland folk. Stackars W fick som vanligt ta smällen eftersom han oxå var lös. Han stog mitt i detta hav av settrar och såg mer och mer olycklig ut. Två av settrarna var nyfikna på K men jag pratade argt med dem så att de skulle pysa iväg.
Mannen ropar lite slött på sina hundar och de total sket i honom.
Dagen efter var W lös för att utföra sin skitritual, han kan inte skita i koppel, när han var färdig sprang han i väg runt ett hörne och hittade två golden som han ville tjingsa på. Då var det min tur att stå och ropa lite slött på en hund som fan inte lyssnar förrän jag mutade med godis. Pinsamt.

På onsdagen var jag hela dagen representant för Apoteket AB på studentmässan ALARM. Kul!! Många studenter skulle dock behöva kliva ner från sina höga hästar och inse att man ska vara glad att man får ett jobb och att man inte kan gå genom livet och se ner på folk med lägre utbildning än en själv.
Vissa var förskräckta över att om de sommarjobbade på apoteket så skulle de vara lägre i rang än receptarier.  Helt otroligt. De flesta var ändå trevliga och det var en rolig men jobbig dag!

I går var vi på klubben, A tränade med K och jag fick äran att träna lydnad med Krassedoren. Krasse och jag kommer bra överens, vem kommer inte överens med en labrador om man har korv?
Iaf så kanske jag ska få tävla kl 2 med Krasse, ser fram emot det!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback