Sovande helg

Hur mycket kan man egentligen sova? Tycker jag sover jämt? I går jobbade jag och efter det åkte jag, A och H till Allum för att shoppa kläder till H. Hon hittade snygga jeans och lite toppar.
Mitt i shoppingen blev A hungrig - utlöser alltid en mindre kris. När A blir hungrig gäller det att få i honom mat fort... Snabbt som ögat susade vi runt på ICA och åkte sedan hem och grillade.
Underbart! Första "grillen" för säsongen är alltid bäst sedan försvinner tjusningen med bränd korv som är rå på insidan ; )
Och redan kl 20.30 sussade jag sött i soffan. H satt kvar ett slag med A fast det märkte inte jag...
Fördelen när man somnar tidigt är att man är pigg som en mört på morgonen. Gick upp och bakade scones till A, diskade och pysslade lite.
Som de pensionärer vi är gick vi vår vanliga runda runt Delsjöarna i det underbara vädret. Några gånger stannade vi till och lät hundarna bada. W totalvägrade att gå upp ur plurret, både jag och A stog och gastade på honom medan W tittade lite på oss och fortsatte att gå runt och bara njuta. Tillslut gick vi iväg och då blev det fart på den runde terven.
Både W och K fick simma lite efter pinnar, W tyckte den ena pinnen var så fin att han bar den hela vägen hem och stretade i kopplet för att komma till bilen och gömma sin skatt. Inte så ovanligt att W stretar kan tyckas men jo, efter en Delsjöpromenad på någon mil brukar W gå sista biten bakom mig och tycka synd om sig själv.
W gillar inte att gå långt om det inte innebär att han får gå lös hela vägen. I Delsjön är det koppel på så där är han sur!
K tycker att vatten är bra i lagom doser dvs upp till max armbågshöjd däremot har han inget emot att gå hur länge som helst. I sommar när Norge hägrar får nog W stanna hemma. Han kommer aldrig att orka (läs; vilja) gå så mycket.
Ingen riktig söndag utan sushi, körde bort till Mönlycke, klämde i mig en 11 bitars och somnade! Har ju ändå sovit 12 timmar i natt så man kan ju tycka att jag skulle kunna hålla mig vaken...

Ska jobba tre lördagar i rad... Pust...

Kommentarer
Postat av: H

Jag hoppas att du åkte hem innan du lade dig för att sova! I morgon är det slut på friden, skall nog terrierosera er allihop.

2008-05-05 @ 11:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback