Stackars H

Stackars H har tråkigt. Försökte aktivera henne i helgen även om det inte blev så mycket. I lördags jobbade jag tredje helgen i rad - trött. Som omväxling hade vi  Göteborgsvarvet som går prexis utanför mitt apotek så det var mycket folk att titta på. När jag slutade och skulle gå ner för att möta A blev jag förbi sprungen av de två ledarna i varvet. Jädrar i min låda vad de springer fort!!!
Jag och A åkte på hem till min mor och far för att käka middag och sedan hem till soffan. Snart börjar jag ta droger för att kunna hålla mig vaken. Hur kul är det på en skala att somna kl 2030 var enda dag?
I söndags skulle vi träna doggar men huga vad det var kallt. Jag var helt frusen så jag och H åkte till Gunnebo för att smörja kråset istället.  Sedan hem till soffan för att - just det - sova några timmar innan det var dags att lägga sig "på riktigt".
I går ver det helt hysteriskt på jobbet, alla i hela Majorna hade tydligen bestämt sig samtidigt för att hämta sina mediciner. Efter sådana dagar är det skönt att cykla hem, man rensar hjärnan i 45 min.
I dag är jag ledig och vi ska träna hund och pyssla lite allmänt. Skönt att slippa göra allt inom tidgränsen 4 minuter som är den tid man ska lägga på varje kund på apoteket när man står "på direkten". Om man beräknar att det kommer att ta längre tid än det ska man lämna över till "utökad service" där man får ta längre tid på sig. 
Varje vecka kollar chefen upp hur många procent av kunderna som fått hjälp inom denna gräns, är det mindre än 90 % får man stå i skamvrån. Fatta hur stressande det är när folk fipplar med pengar och ID kort när man ser att klockan tickar mot 4 minuter... Fast å andra sidan slipper man massa jox när man "är direkt". Inga PC spädningar, inga ringningar till läkare och inga svåra doseringar att fundera på.

Strunt samma, nu är jag ledig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback