Himlen kan vänta

Om du inte sett denna serie - gör det. (Finns oxå att se på svt.se) Jag har aldrig blivit så berörd av en teveserie innan, verkligen funderat på vad som är viktigt i livet, egentligen.

När jag fick beskedet att jag hade cellförändringar i cervix var de givetvis av värsta slaget. Jag blev aldrig orolig över det, cellförändringar är inte cancer, "bara" ett förstadie till cancer. Men min mamma och pappa blev oroliga, delvis på grund av att de inte visste vad det innebar. Jag hade ju läst om detta i skolan och visste att hur operationen gick till och att om man upptäcker det tidigt är det typ 0 risk att prognosen inte är bra.
Operationen gick bra och alla efterföljand prover har varit bra. Nu har det gått så lång tid att jag bara testar mig med samma intevaller som alla andra. Har just testat mig igen och väntar på svar. Lite pirrigt är det ändå. Tänk om det kommer tillbaka. De jävla virusarna kan ju ligga och gro och frodas hela mitt liv. Troligtvis är det ju virus, ingen ide att hymla med det. Face it liksom, du har fått ett sexuellt överförbart virus, var jävligt glad att det inte är HIV. Orättvist som vanligt, killar har oftast inga symtom och kan smitta ner alla sina flickvänner. Det handlar inte om att man har knullat runt, det handlar om att du har haft en pojkvän som gav dig detta.
Vad man får dras med är täta tester och att det kan vara svårare att bli med barn.

Vaccinera dina döttrar innan de börjar ha sex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback