Plåga

Eftersom jag har samlat på mig en ansenlig mängd fett de senaste veckorna och vi snart ska åka till Selma Spa (bikini typ dygnet runt) beslöt jag mig för i måndags att det var dags för drastiska åtgärder.
Lediga dagar innebär att man inte behöver lika mycket energi så det var med andra ord som upplagt för en 2 dagars kur med bantningsdrycker.
Måndag kväll låg jag i en frusen hög i soffan och stirrade apatiskt på TV. Tisdag var jag tvungen att äta åtminstone lite. Hur, HUR klarar man att leva på enbart dryck i två veckor???
Självplågeriet gav utdelning med 1 kg ner, tur är väl det annars hade hela denna plåga varit förgäves.

Bara för att befästa mitt självplågeri bakade jag en smarrig chokladtårta till jobbet. Kommer inte att ta en endaste bit för det är fan inte värt att behöva svälta i flera dagar efter det.
Ett tvättäkta anorexibeteende, jag vet men det känns inte som om jag trillar dit just nu iaf. (Så A behöver inte vara orolig. Kolla in hur mycket öl jag ska dricka på lördag)
En stor veteöl eller en underbar Guiness är mycket bättre än chokladtårta...

Nu jobbar jag bara 4 dagar sedan semester!!!



Kommentarer
Postat av: Hu

Du är ju inte klok någonstans. Dessutom, välja öl före choklad!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback