Spår

I strålande solsken åkte jag och H till Volvo skogen för att spåra. Medan spåren låg tog vi en promenad och plockade massa kantareller! Kalle fick ett spår som var ca 800 m långt. Han gick bort sig på ett ställe där jag hade följt en stig, uppenbarligen tyckte han det var skitlätt för han gick och strosade och kollade bara av sidorna på stigen ibland. Mycket riktigt så straffar sig ett sådant slött beteende för han missade givetvis där jag gått av.
Prexis när vi gick och försökte leta oss tillbaka till spåret öppnade sig himlen och det började regna...
Skippade tråkiga träpinnar denna gången och hade roliga apporter istället, bland annat Kalles favorit leksak "negerdockan".
Wille fick ett kort-kort spår som han klarade galant och Skroffan skriver säkert H om. ; )

Kalle har varit helt groteskt gräslig i flera dagar, bråkat och hämtat saker så han behövde verkligen komma ut och spåra. Får se om det blir en lugn kväll eller om jag ska ha en stirrande terv i plytet även i kväll. Har försökt aktivera honom  med hans ringar men han har varit  för galen för att kunna koncentrera sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback