Drömmen om jobbet

Är nervös så in i... Alla har vi våra olika drömjobb och mina drömjobb har alltid varit veterinär eller bonde. Att bli bonde faller på eget grepp eftersom jag inte har någon far som har en stor gård som jag kan ta över. Veterinär gav jag upp efter att enträget ha sökt in men bara fått nobben.
Nu är man apotekare och tycker det är hellt i sin ordning med ett jobb somn har så många utvecklingsmöjligheter!
Men jisses, nu har JOBBET uppenbarat sig. En blandning av alla tre.
På tisdag bär det av på samtal. Tänk OM...

Jag som aldrg kan hålla klaffen kunde givetvis inte hålla tyst om detta heller utan bablade om det för min chef. Inte så smart när det var lönesamtal veckan efter och chefen trodde att jag inte trivdes på apoteket. Så är det ju inte.
Man lär så länge man lever, tycker att jag kanske borde lärt mig efter 35 år men men.

I går var jag och A på bokmässan eftersom vi fått biljetter av snälle P-Å som är bokhandlare och ihop med min syster. Höll på att ruinera mig men lyckades stoppa vid 16 böcker även om det fanns en massa godbitar kvar att köpa.
Det var för övrigt en mycket trevlig lördagkväll. Efter att ha jobbat och varit på bokmässa så somnade jag 19.40. Kul.
19.40 är för bövelen tidigare än vad de flesta barn under 5 år somnar. Vaknade 12 timmar senare.
I ställer för att beskåda mina vackra ögon i stearinljusens sken fick A titta på sin FV som låg och dreglade med öppen mun i soffan.

*smyger in och kollar på A som ligger och sover i nämnda soffa - jo men visst kan jag ana en dreggelsträng*

H är ju deporterad till Stormvallen så jag och hundarna får leva Härryda liv ett tag. Ska bli spännande att se "the real A"så som han är på vardagarna.

Har för övrigt googlat mig själv efter att ha googlat de tre som jag ska träffa på tisdag. Hade lite ont i magen. Google är oöverträffat när det gäller att införskaffa kunskap om personer men man vill ju gärna vet vad andra får reda på om en själv. Som tur var bara lite skräp på hundsidor om inget alls. Våndas över vad jag skrivit på bloggen genom tiderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback