Rubrik?

Egentligen är det tragiskt att man lever så mycket för helgen eller när man är ledig från jobbet. Visst trivs jag på mitt jobb även om jag önskar att det ibland var liiite mer flexibla arbetstider. Fast man ska vara jäkligt glad att man har ett jobb överhuvudtaget så mörkt som allt verkar vara just nu på den fronten.

På torsdagen aviserade A att vi skulle sova i min låda (lägenhet). Detta hör inte till vanligheterna. På lördag morgon hände det helt otroliga att min säng flyttades in i sovrummet för första gången på 2 1/2 år. Det fattas lite lister men annars är det klart.

Efter denna omtumlande upplevelse var vi och tittade på flyguppvisningarna på Säve Depå. Ganska kul även om det roligaste var att titta på när Ryan Air lyfte ca 100 m ifrån oss. Mest skräckblandad förtjusning från min sida...

Lunch intogs på Gunnebo Slott. Fantastiskt gott att äta där speciellt nu när de har pinfärska grönsaker direkt från eget land. Visst smakar gurkan bättre när den växt utan besprutning i sin egen takt. Jag och Kalle strövade runt och luktade på alla örter och kryddväxter. Efteråt var jag helt hänförd hur trevlig och lugn den hunden är utan uppbackning från resten av gänget. När man är ensam med Kalle tittar han bara på andra hundar och sedan på mig, du och JAG matte. Kalle är kul att ha med sig oxå för att han verkligen verkar intresserad av allt man visar honom.
Antagligen tyckte alla andra att jag var helt väck som gick och disskuterade blommor med min hund och visade honom olika fröer och bönor...

Efter lite lutning i soffan åkte vi till Gunnebo igen på kvällen denna gång för att titta på ljusspelet som de byggt upp. Vackert! Vågar knappt säga det men vi lyssnade lite på ett jazzband som spelade i parken. Jazz... Inte min typ av musik.

På söndag invaderades klubben av  terrierklubben som hade MH. Lilla L var där om figge och H var där för att titta på sådana små kryp som hon köpt. Jag, A och H tog en promenad innan jag och H åkte till Mölnlycke för att käka, just det, sushi.
Något av det bästa med helgerna är ändå söndag kväll då jag intar liggande ställning med en bra bok. Hur skönt som helst att bara få ligga och läsa i några timmar.
Sovrummet kändes lite klaustrofobiskt efter att jag vant mig vid att sova i mitt vardagsrum...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback