Helt otroligt

Har sökt jobb som en galning och det gav resultat!!!

I går satt jag tackade nej till tre jobb varav ett var en fast anställning. Kändes helt surrelalistiskt när jag har oroat mig så innan.

Är jag galen???

Nej, har fått ett jättebra fast jobb med en grym löneförhöjning!!!! Tror verkligen att detta jobbet blir kalas för mig. Har inte skrivit på ännu, vill därför inte skriva var det är.

Sedan jag bloggade sist har det hänt mycket, har firat min födelsedag flera gånger. Hade jättetrevligt förra helgen när de rika norrmännen var i Göteborg som H redan skrivit om!

Min diet gick bra tills förra veckan när jag började fira min födelsedag. Iaf ner 3.4 kg. Bara 1 kg kvar. Kommer givetvis inte att vara nöjd med det, så bra blir det ju aldrig. Fattar inte att jag egentligen orkar ens tänka tanken på vikt hela tiden.

Att jobba på apoteket på Sahlgrenska ger perspektiv på livet. Svårt cancersjuka människor som hämtar ut kanske sina sista mediciner i livet. De åker helt enkelt hem för att dö i lugn och ro. Eller de som just fått reda på att de har cancer och hämtar ut sina första cellgifter, uppskakade av bekedet.
Eller när det kommer ner nytransplanterade patienter med droppställningen i en handen. Helt otroligt att de just har fått tillbaka livet.
En sak är iaf slående och det är att ju sjukare de är desto mindre verkar de bry sig om de egentligen oviktiga sakerna i livet. Har nog inte träffat  någon som är stressad eller otrevlig. Tydligen krävs det något så drastiskt för att man ska uppskatta sitt liv.

Håller nu alla tummar för Skroffan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback