Knäppa saker

Gårdagen bjöd på en del händelser:

Stackars W!!! Nedslagen till den isisiga marken av Helene, brutalt nermejjad. Fast han klarade sig bra!

Innan detta hände, när vi gick upp mot skogspartiet kom Kalle plötsligt lös... Mitt bland alla bilar knäpptes haken på kopplet upp. Gissa om mitt hjärta satt lång upp i halsgropen innan jag fick ett grabbatag i K's håriga rumpa och kunde fånga in honom.

När vi sent på kvällen gick hem kom en stor svart schäfer springade i full kareta mot oss. Jag hivade upp Kalle på armen och skrek åt schäfern att gå härifrån. Bruden som ägde den gick lugnt och glodde. När jag vrålat för tredje gången på det hemska odjuret visslade bruden in sin hund.
-Oj, det var inte meningen att den skulle komma fram hade hon som förklaring. (No brain - no pain) 

Morgondagen har ju inte börjat så mycket bättre. Mina hundar var på ett särdeles gott humör vilket de talade om för alla grannar genom att skälla uppfodrande på mig för att få frolicleverans. Inte poppis kl 6.15 när vi är vakna och ska gå ut på promenad men mina grannar med all säkerhet ligger och sussar.

Bussen var försenad och knöfull vid tredje hållpaltsen från ändhållplatsen. Tur att jag redan var på. Trodde det skulle gå snabbt eftersom vi körde förbi alla hållplatser men icke... Dörrarna på busshelvetet gick sönder.
Inne i stan upptäcker jag att jag glömt min plånbok hemma = inget färdbevis = 1200: - i böter om det upptäcks.
Kunde visserligen köpa en sms-biljet så det ordande ju sig. Och kom försent till jobbet. Givet. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att det blir ett bättre flyt till helgen. Kram.

2009-02-27 @ 15:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback