Tipp-topp dag!

Strålande sol, några minusgrader, lagom med snö, kan det bli bättre?? I dag åkte jag, A och alla hundar till Alingsås och gick en mil vid Hjortstugan. En underbar promenad som gick mitt inne i skogen utan en enda människa i sikte. Vi passerade massa små mysiga sjöar och gick genom både trollskog och på öppna ställen där solen värmde gott.
Vi avslutade promenaden på ett av alla Alingsås fik med te och jordgubbspaj...

Trötta hundar ligger nu och sover och jag väntar på att det ska bli dags att äta alla hjärtansdag middag. A ska göra sin helt gudomliga lax med sin ännu mer gudomliga sås till. Sist jag och H fick denna middagen satt vi helt knäpptysta under hela måltiden. (Detta för att beskriva hur gott det är, om vi två är tysta är det något allvarligt på gång)
Som dessert ska vi vräka i oss ost med päron och tunna skivor av ett frukt och nötbröd. 

Ingen iso-diet i dag alltså... Men skit samma för jag har ändå gått ner 2,5 kg!

Har ännu inte kännt några canceråterfall på W, han verkar må prima. Jag har tom köpt nytt foder till honom. Innan åt han Doggy och Kalle Royal Canin eftersom K tappar vikt med Doggy men nu fick jag dåligt samvete för att W fick äta ett foder baserat på kolhydrater så nu äter de båda Royal för äldre hundar. Dyrt men det är det torrfoder som jag hittat som innehåller mest protein. Har ännu lite kvar till att börja ge mina hundar det gräsligt äckliga färskfodret. Köpte det till W en gång och han höll på att kräkas av äckel. Kanske skulle  K uppskatta blodig mat, han är ju lite mer blodtörstig. 
L ger ju sina hundar färskfoder och se bara hur blodtörstig Chicka är ; ) (moahhaha nu kommer L att sparka in mitt pannben nästa gång vi ses) 

Det sista som ett internt skämt som troligtvis bara jag, H och L fattar. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Varför tror du att jag skulle göra något sådant hemskt, usch!! :-)

Men A det finns olika färskfoder. B får ju Priima som är lite blodigt men helt luktlöst och ganska fräscht. Chicka får numera Bravo för överviktiga hundar :-( och det är både grått och luktar illa (innehåller vom) men Chicka älskar det, vilket är viktigast. Chicka är inte direkt blodtörstig hon försöker bara lura folk att hon är det :-))

2009-02-16 @ 09:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback