Fattig

Varför kommer alltid alla räkningar i klump? Min ekonomi är ju inte så strålande just nu med Willes operation och övriga veterinärbesök. Då kommer givetvis hemförsäkringen, extra betalning till Djurkliniken för att de direktreglerade på fel hund dvs Kalle som har självriskrabatt ( med andra ord betalade jag för lite för W), inbetalningar till hundklubbar som man av någon dunkel anledning tycker att man måste vara med i.
Mitt studielån blev 1000 kronor dyrare i år, fattar inte riktigt varför när de förra året fick 150000 extra inbetalt? Bara att betala och se glad ut.

Wille verkar må bra men är svullen som tusan. Varför satte de inte drän??? I dag var jag och A ute på en lååååångsam promenad i skogen. Både han och W är ju sjuklingar. W sprang lös, inte stor risk att han försvinner när jag mutar honom med godis. Det finns ingen hund som är så lyhörd när han vet att det finns godis. Flera gånger ha han legat 1 meter bakom en hare och jag har vrålat godis och han har vänt på en 5-öring. Kalle skulle bara skratta rått och fortsätta efter haren om man så hällde ett helt lass med köttbullar framför honom som han var tvungen att kättra över.

Klargörande om mitt jobb: Jag jobbar kvar på Apoteket AB men nu på Sahlgrenskas apotek. Har dåligt samvete varje dag för att jag inte söker ett annat jobb med mer pröjs och bättre ansende men jag trivs ju faktiskt bra och nu har jag ju skrivit på för 6 månader och har då förbundit mig att vara kvar. Fast å andra sidan inns det ju inga andra jobb nu...

Bara W mår bra så är allt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback