Lite av varje

Nu mina vänner har ett nytt liv börjat, jajamen, nu gäller isodieten. Om man vill veta vad det är går man in på isodieten.se. Måste gå ner mina så kallade trivselkilon. Börjar märka att  när man nått den aktningsvärda ålderna av 35 1/2 så sitter alla kilon som fan.

I dag har även Kalle börjat sitt nya liv som viltspårhund! Jag la ett nybörjarspår ca 500 m långt, liggtid 2 timmar. Han löste det perfekt den lilla söta hunden. Medan spåret låg åkte jag och H och simmade 1000 m. I dag var det massa folk så vi orkade bara knö oss i 30 min istället för våra vanliga 45 minuter, därav den korta sträckan.

Wille har ju oxå börjat sitt nya liv som hund med cancer. Fan säger jag bara. Ska prata med vetten igen i veckan och se vad det är för jävla cancer och om man kan göra något åt den. Han kommer att få leva så länge han inte har ont. Stork levde med sin skelettcancer i 2 månader och jag hoppas verkligen att W har minst så lång tid kvar. Vill inte tänka på det utan skjuter det på framtiden som jag brukar med svåra saker. Han ska få en bra sista  tid iaf.

A den lille stackaren har nu lyckats få influensa prexis när han var frisk från sin förkylning vilket innebär att han har varit sjuk hela sin ledighet 17/12 - 12/1. Roligare kan man ju ha. Därför har jag inte varit där denna helgen, känner mig inte sugen på att få influensa. Min mamma tycker jag är en hemsk människa som inte baddar A med en kall trasa och ger honom kycklingsoppa. Men eftersom vi inte är gifta så behöver jag ju inte stå ut i sickness utan bara i health.  ; )

Trivs jättebra på mitt nya jobb även om det ställer helt andra krav att ha svårt sjuka patienter. Vi har mest cancerpatienter, många transplanterade  och alla som ska skrivas ut, ofta svårt sjuka med andra ord. Jag lär mig nya saker hela tiden vilket är stimulerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback