Ledsen

I dag dog Pingvin. Min älskade Wille. Bestämde mig på morgonen att det var dags. Klämde i honom några extra Tramadol och gav honom en burk med vov utblandat med vatten.
Jag och H gik en härlig promenad i skogen med alla hundar. W var pigg och glad, han kunde till och med äta godis. Han gick efter mig hela tiden och tiggde korv, sprang i väg och luktade på ett och annat rådjursspår. Det skar i hjärtat att se denna levnadsglada hund och veta att han skulle dö inom två timmar. Men samtidigt blir det inte lättare om två veckor. Inne låg han bara hela tiden, kunde inte dricka och knappt äta.
H tyckte inte det var samma W längre. Det tyckte inte jag heller, det var bara i skogen som han levde upp och var som vanligt. Efter promenaden var han trött och la sig i bilen. Han älskade att åka bil.

Kl 12.30 var vi på Göteborgs Djurklinik. Sandra kom ut till bilen och gav honom första sprutan, efter tio minuter gick vi in och han rasade ihop på golvet. Sandra satte kanyl och jag bergravde ansiktet i hans varma mjuka päls för sista gången. Marianne gav de sista sprutorna och vips var han borta. Ingen återvändo. Borta .


Kommentarer
Postat av: Helene

Vi saknar dig Svinet! Kram H & Skroff

Postat av: Sanna

Det är så överjävligt att behöva ta det där beslutet. Det är så hemskt fast man vet att man gör rätt.



Många tröstkramar...

2010-02-19 @ 22:02:02
URL: http://www.rohult.se
Postat av: Åsa & Mallan

Tänker på er!! Kram

2010-02-20 @ 12:12:48
Postat av: Yvonne och Galotterna

Många kramar till er alla. Tänker på er.

2010-02-20 @ 23:54:46
Postat av: Lisa

Sänder en kram även här. Älskade Wille-Pillen han är saknad av oss alla, inte minst av Beyla, han var hennes stora idol :-(

Kram till er!

2010-02-21 @ 10:09:29
Postat av: matilda Dixi och Levi

Tänker på er i denna jobbiga stund, Matilda Dixi och Lilla Levi

2010-02-21 @ 19:03:14
URL: http://janssonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback