Spännande natt och Tjolöholm

I natt vaknade jag av att någon tog kort i vardagsrummet. Konstigt eftersom alla låg och sov! 
Skyndade ut och fick tag i min mobil just som Alfred lyckades med att inte bara ta ett kort utan också ringa hem till mina föräldrar.
Efter fem minuter ringde min pappa och undrade vad som hänt, han trodde typ jag var galen när jag sa att det var valpen som ringt upp. 
Mina föräldrar ligger som kortnummer 4 och grön lur - prexis lagom för två huggtänder som biter i en telefon...

I helgen var vi på Tjolöholm och strosade runt. W och Krasse-Dåren fick vänta i bilen så att valpen fick lufta sig utan sina stora farbröder. Kalle räknas inte som en stor farbror. Han är mest virrig. Fast Kalle är ju den som uppskattar slott mest av oss alla. Han älskar att klättra på murar, kika in i vrår och undersöka konstiga trappor.

På kvällen skulle jag ge Wille sina Tramadol och lyckades med konststycket att tappa dem på golvet så att en viss valp snabbt var framme och åt upp dem. Skit i helvete! Ringde vetten som sa att det var dubbel valpdos och att han kunde bli väääldigt trött.
 
Trött??? Moahhaha
Det krävs uppenbarligen mer än 100 mg Tramadol för att trötta en tervvalp...

Bilder från Tjolöholm:









Och varför Wille bilden blir så liten är en gåta???




Kommentarer
Postat av: Nettan

Vilken busig Affepaffe paparazzi fotograf =)! Kan du inte lägga upp bilden han tog fniss?

Är bilderna du lagt upp tagna med A:s nya kamera? Fina bilder blir det....letar efter ny liten kamera som platsar i handbagage till skillnad från min visserligen bra, men stora klump.

Pussa Affe på magen från oss=)!

Postat av: Anne

Bilder från Affe hade varit fint om han bara hade fattat att man är tvungen att ha lite ljus när man tar kort... Inte A kamera utan pappa kamera = fin som fan...

2010-02-17 @ 13:34:27
Postat av: Matilda Dixi och Levi

ska skärpa mig med bilderna ;):P va kul att läsa om alfred! :) levi hälsar och pussar! jo dom hittar på de mesta dom små! badankor är något utav de godaste som finns... mamma HADE 14 st söta små badankor på golvet i duschen, det är nu 4 st kvar.. glömmer man dörren så försvinner de snabbt! haha TUR att de är söta dom små valparna.. :P

2010-02-17 @ 21:15:01
URL: http://janssonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback