Willes dagar räknade

I dag var vi på besök hos "vår egen" veterinär på Göteborgs Djurklinik. Där är de lite mer nogranna än på andra ställen och tar en liten mer på allvar.
Johanna klämde på W och hittade förstorade lymfknutor som inte hittades på Västra. Hon tyckte även att han reagerade närhon tog honom på undersidannäbben.
Vi började med att röntga Ws lungor och hittade inga metastaser - skönt. Sedan röntgade vi hela huvudet fram och tillbaka - inget. Till sist tittade Johanna inne i munnen, för någon vecka sedan var han ju sövd och skulle kollas i munnen men men.... Johanna hittade direkt en tumör som även jag såg utan tvekan.
Tumören sitter om man tänker bakom visdomstanden. Inte ett bra ställe för en tumör enligt J. Hon ville inte operera och vi diskuterade vad man kunde göra. Jag tycker inte heller det är någon ide. Dels när den tydligen sitter jävligt illa till och dels för att tumörer ofta är än mer aggressiva när de kommer tillbaka och sist men inte minst att W är tio år snart.
Han ska nu gå på Tramadol until the bitter end. Jag kommer att avliva honom när han inte längre njuter av livet vilket inte kommer att ta så lång tid eftersom han redan har problem med att äta. Samtidigt är det bara när han äter som det gör ont så några veckor till borde han kunna hänga med. Vi får se.

Funderade ett tag på om det bästa skulle varit att ta honom direkt på röntgenbordet när han ändå var nästan sövd men vill ändå ha tid att ta adjö hemma i lugn och ro.

Under tiden vi roade oss i röntgenrummet satt H utanför med Affe-Paffe. Affe tyckte det var lika bra att ta sig en tupplur när de ändå skulle sitta och vänta så länge. Lilla valpen verkar inte vara av den stressade typen...

Nu ska jag lägga mig på sofflocket och begrunda det faktum att det snart är dags att ta adjö av den femte hunden i mitt vuxna liv Stork, Bullen, Gaston, Ludd och Mulen snart får ni sällskap av Wille.

Kommentarer
Postat av: Carina R

Ledsamt, jag tänker på dig och det svåra beslutet. Han har i alla fall fått ett långt och roligt liv. I mitt minne kommer han alltid finnas kvar. Han gjorde så att jag kunde fortsätta med hundariet. Jag behövde aldrig köpa ett album :-)

Kramar från mej och hundarna.

Postat av: Yvonne

Så tråkigt, så tråkigt. Skickar tröstande tankar till dig.



Min Totti ligger inne just nu.

2010-02-05 @ 09:54:14
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Gitte

Jag sitter nästan här å gråter... ögonen tåras... så tråkigt. Hmmm hoppas att jag aldrig ska behöva ta ett sådant beslut...

Det är de stunderna som jag önskar att Blissa landar på andra sidan regnbågen med bredsladd, precis som mamma stina.

Kram och njut av tiden som är kvar!

2010-02-06 @ 20:26:36
URL: http://blissa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback