Lat dag

I dag har vi varit ute och åkt. Först till Kallebäck, fika och tjöta i solen. Sedan Borås BK, tjöta i solen. Paffen var duktig, som alltid glad i folk, (och det vore ju en mer eller mindre sensation om en valp från Lilla Ekliden skulle vara rädd för människor). Han tvekade länge att gå upp för en läskig trappa men om man bara tar det lugnt och inte tvingar honom så fixar han det själv efter några minuter. 
Tror att många gör fel och börjar dra och släpa sina valpar i stället för att låta dem fixa läskigheter själva. Tålamod kallas det visst och är ju inget som jag brukar ha i överflöd annars ; )
Minns när jag skulle ha över Gaston på A-hindret första gången. Flyttade tass för tass och det tog väl en 40 minuter... Fast något år senare kom han ju trea i agility lag SM så man kan ju påstå att han inte hade några bestående rädslor.. ; )   

Hemma hos A finns inget vatten. Kul. Brunnen har sinat eftersom det är så förbannat fruset. Får åka hem till parentserna i morgon och duscha innan jobbet.

I går var jag först och firade min systerson - 22 år- och sedan var Ann och Cesar här. I dag vaknade jag med järnmössa. Förtjänar det efter att ha druckit vin från kl 15 till kl 24. 
Kul var det i alla fall.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback