Trasig Kalle och pitbull battle

Kalle är trasig! Ena bakbenet gör ont och är svullet. Han verkar okej när han går men han vill inte springa och inte hoppa in/ur bilen. Stackars min Kalle!!! Vid massage visar han ingen smärta så jag har ingen aning vad det kan vara. I morse var han så eländig att jag gav honom en Tramadol. Jag vet att jag borde gett en Rimadyl eftersom det troligtvis är en muskelskada men hade inga hemma. Jag vet också att man inte får ge hundar smärtstillande utan att ha träffat vetten men nu gjorde jag det ändå. Inget blir bättre när man har ont.  Han får helt enkelt vila = koppelpromenader några dagar och har det inte gått över så får det bli vetten nästa vecka.

Det är första gången Kalle är trasig så jag var helt oförberedd på hur ledsen han har blivit.  

Paffen hade igår en battle med en pitbull… A var inne och duschade när han hörde ett jävla liv från tomten. Då har grannens pitbull hoppat över staketet in till Paffen och håller på och jagar liten tervkille över gräset. Prexis när A tittade ut verkade Paffe ha fått nog av att bli biten i arslet och vände sig om för att ge pitullen en snyting. Som tur är så verkar pb inte vara så ilsken så när A kom ut kunde han jaga i väg den. Utanför tomten stog en hysterisk matte. Gissa om hon fick en utskällning? Om man nu har en pitbull så får man för fan se till att den inte smiter och ger sig iväg för att hälsa på andra hundar. Grannens hundar på andra sidan har även de haft besök i sin trägård. Spelar ju liksom ingen roll om den är snäll, alla är ju mer eller mindre skraja för en pitbull när det kommer till att de ska umgås med andra hundar.  Nu är den dessutom dräktig så om ett tag kommer det att vimla av små pitbulls här. Söta och trevliga är de men jag vill INTE att de tar sig in obevakat på min tomt för att leka med mina hundar. Tänk om Kalle hade varit ute…. Hua, vill inte ens se det för min inre syn.

Blir så förbannad när jag tänker på detta. Varför kan inte folk ha koll på sina hundar????

I dag verkar det som om jag blir ledig trots att jag har jourhelg. Inget samtal än, bara att hoppas på att det även blir ledigt imorgon.

Är just nu grymt deppig för att jag har så dålig karaktär. Varför, varför, varför kan jag inte klara av att banta??? Har suttit och lipat på dass så att A inte skulle höra. Vet inte vad det är i min hjärna som gör att jag helt plötsligt tycker det är ok att äta thaimat fast jag inte ska? Vad är det i hjärnan som gör att jag trots att jag lovat mig själv att svälta i två veckor dricker en whisky? Eller äter en bulle? Måste skärpa mig, måste, måste, måste.

I veckan träffade jag min nya chef för första gången. Mycket trevligt. Han verkar vara rätt person på rätt plats även om han har ifrågasatt om jag verkligen behövs. Inte så kul. Trivs väldigt bra med det jobbet jag har nu. Men han verkar ha ändrat sig? Men pengar styr och vi är dyra i drift vi som jobbar som rörliga resurser.

I veckan träffade vi även Karin och Harry och det var bara väldigt trevligt. Hoppas verkligen att vi ses snart igen.

 


Kommentarer
Postat av: Åsa & Mallan

Kom igen Anne!!! du är ju jätteduktig, du måste få unna dig lite gott ibland, alla får "bakslag" någon gång.. ta nya tag igen! Kram

2010-05-16 @ 08:35:23
Postat av: Lisa

Men Anne då. Vet att du inte tror när man skriver det, men du är smal och fin. Men vet också själv hur det är när man vill åt de där extra kilona. Du måste helt enkelt köra något som är hållbart i längden. Kör viktväktarna fullt ut, måndag till söndag. Sedan bestämmer du en helg i månaden som man får äta. Då passar du på att äta det där extra som du vill ha. Sedan på måndagen räkna points igen. Det är i alla fall så jag har tänkt att göra nu. Måste ha något att se fram emot. Men det måste vara tillräckligt sällan så att man inte riskerar att hamna på +- 0 efter en månad, vilket jag gjorde sist :-( Kram!

2010-05-17 @ 12:25:24
Postat av: Mona (Kim Possible)

Ouch vad jag känner igen det där med ätandet.

Sitter just nu med en jättemage och undrar när sjutton jag blev gravid med tvillingar.

Bestämde att jag måste börja äta bra igen och i nästa andetag gick jag och hämtade en påse ostkrokar.

För mig fungerar inte att äta bra på veckorna och synda till helgen. Jag måste sluta tvärt med all skit hela tiden om jag ska lyckas, men då lägger hela kroppen av. Måste ha mitt socker :-)

Men du är ju duktig och springer, så det kanske fungerar att äta som vanligt om du rör mera på dig.

2010-06-14 @ 22:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback