Bästa vännen

Min vän Helene är den bästa vännen man kan ha. Faktiskt vet jag inte vad jag hade gjort om hon inte fanns? Tar det från början:
I bland har jag problem med att jag vaknar tidigt, typ kl 4 och oroar mig för jobbet. I dag när jag vaknade tänkte jag att fan heller, jag ska INTE gå upp, jag ska sova tills klockan ringer kl 6. Frippen vaknade och knallade omkring. Jag kämpade mot vakenheten tills jag tänkte att jag kände mig ovanligt utsövd. Tittade på klockan och såg att hon var 8.08! Helvete!
Kl 8 borde jag ha varit på däckfirman med min bil för att sedan köra snabbt som tusan till Mölndal för att hjälpa en stackars ensam farmacevt på sjukhusapoteket.
Vrålade på Helene att hon fick gå ut med hundarna, kastade ner smink och satte upp mitt feta otvättade hår i en tofs. Halvägs genom Tuve insåg jag att något däckbyte skulle det inte bli tal om. Vände bilen och frågade Helene om hon kunde byta däck och jag ta hennes bil.

Den underbara människan gjorde det!

På två hjul körde jag till Mölndal och kom i tid till jobbet. Där möttes jag av Ingrid som tyckte så synd om mig att hon ställde sig och bredde ett fat med mackor, ost eller korv? Kaffe eller te? Bara att sätta sig till bords och äta frukost. Vilket välkomnande!

Efter Mölndal bar det av till Stabbetorget där Kristin hörde om mackorna, hon ville inte vara sämre, utan gick och köpte en gudomligt god bulle som serverades på ett fat med tillhörande nykokt espresso. 

I bland är det så bra att jobba på apotek!

Som kronan på verket ringde Helene och meddelade att hon köpt nya vindrutetorkare till min bil. Tror bestämt att jag får betala hennes del av stugan i fjällen.

Sitter nu med ett glas rött och lyssnar till stormen som yr hemma hos A!

Ni kan bara önska att ni hade en sådan vän och sådana arbetskamrater som jag har!

Kommentarer
Postat av: Helen

Vad har man sina bästa vänner för?Jo bla för att dem ställer upp i vått och tort.



På tal om klockan,så går jag upp 04.15 nu för tiden när jag jobbar,detta enbart för att jag har mina hundar,som är ett val jag har gjort.Vad gör man inte för sina små älsklingar.Men visst är man trött ibland,men då får jag vila lite efter jobbet,ja efter att hundarna fått sin timmes långa promenad förstås.



Har kört mer ricinolja,så nu kan ni sälja ännu mer på ditt jobb,ha,ha

2011-12-10 @ 14:48:33
Postat av: Anne

Härligt Helen! Då ska jag sälja olja som jag nu kan lova är helt färsk : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback