Inte så kul

Kan ju börja med det som är kul. Det är väldigt kul att träna med mina hundar. I dag tränade vi lite rulle-övningar och lydnad på klubben. Fripps var GALEN men rolig. Han tycker det är så fruktansvärt roligt att träna sök. Kan inte bestämma mig om jag ska ha "norskrulle" eller hängande lösrulle. Lutar mest åt hängande rulle för Fripps fastnar hela tiden med sina framben i norskrullen.  
På lydnaden var vi först inte riktigt överens om hur man gör vid halter. F tycker att det går bra att stå, jag säger att han ska sitta. Tillslut, efter en tämligen brysk, övertalning satte han sig resten av träningspasset. I går var jag och tränade på Tuves nya konstgräsplan. Herre min skapare! Vill typ bo på det underlaget. Torrt, mjukt, behagligt. Troligtvis hinner jag träna där en gång till innan någon tycker att hundar inte får vara där och sätter upp stora skyltar.

Veckan har ju inte varit så kul. Jobbat till 20.15 flera dagar. Vad hinner man efter det? Inget. Dessutom känns livet inte så kul just nu. Inte alls kul faktiskt. Tröstar mig med att Kalles knölar var fettknölar och ofarliga och att både han och Fripps verkar gilla sin matte trots knäppa arbetstider.

I nuläget är det så tråkigt att jag spyr. Har tittat på två filmer och A sover. BOOOOOORING!!! Men jag har ju ingen annan än mig själv att skylla. Jag kunde ju hittat på något kul. Stackars A vaknade tidigt idag på grund av en mycket pigg labrador... Förstår att han måste sova eftersom han jobbar natt men just idag när livet känns skit så hade det varit trevligt att ha honom uppe. Suck.

Bara att ta sig samman och tänka på att det snart kommer att kännas bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback