Julkul

I går hade vi en hysteriskt rolig kväll med C, J och H. Vi drack glögg, åt fet FET lasagne och spelade spel. Klockan 00.00 somnade jag på golvet tillsammans med Frippen. Kl 01.00 sov även J på golvet bredvid mig. Känns ju liksom mer socialt mot sina gäster att sova på golvet i vardagsrummet än att gå in i sängen och lägga sig...

I dag åkte jag ganska tidigt från A eftersom han inte ville hitta på något skoj. Jag tränade upplet (sök för retrieverägare)med sex föremål som Frippen inte såg när jag la ut. Gick bra! Sedan fick han tre dummys som han såg när jag la ut, vi gick en micropromenad och skickade sedan. Bra!

På planen tränade vi "klockan". Fripps i mitten, en apport kl 12 en kl 3 och en kl 9. Med andra ord dirigering. Och se! "UT" börjar fastna i Frippens lilla svarta hjärna!

När vi skulle träna på vanlig fot hade han däremot glömt vad man gör. Fot sa jag och han traskade i väg med nosen i backen, kunde inte sitta och var allmänt tramsig. På med koppel, ett litet ryck och Frippen fattade plötsligt. Vi avslutade direkt för jag tror han var trött efter gårdagens fest. Med ett litet ryck menar jag just litet ryck. Inga kopplekorrigeringar a´la 80 -talet.

Vi hämtade upp Helene och Skroff för vidare transport till Volvo Tuve skogen. Lerig skogspromenad! Ligger nu och slappar efter att ha stekt strömming som lunch till imorgon. Strömming och potatis, nästan gratis mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback