Morgonträning

I morse skulle jag kolla av hur det stog till med Frippens markeringar. Givetvis hade jag glömt bollen hemma  så jag fick ta en snusburk som apport. Satte Frippen och gick ut och hystade i väg burken. Tillbaka till Fripps, väntade tills han fixerade blicken och skickade. Inga problem. La nästa bakom en gärdsgård ute på ett fält. Alltså dels byte av terräng och dels var han tvungen att hoppa över gärdsgården.
Nemas problemas, Fripps försvann över fältet. Långa skick är inga problem för den pojken.
Markeringarna verkade funka fint, han sprang rakt på alla som han såg vart de föll.

Dags att testa stoppsignal. Inte helt optimalt, han kan behöva påminnas om vem det är som bestämmer. När han var på långt avstånd ville han bestämma själv. Även dirigering var svårt på avstånd. Han stannade och tittade men trodde att han visste bäst och sprang åt fel håll. Med andra ord hade han glömt bort även markeringen.
Min analys är att det beror på att han är inne i ÅLDERN! Åldern när man vet bäst och matte är en gammal mossig stofil som inget vet. : )

Kände mig väldigt nöjd över att han hoppade över gärdsgården och inte hade problem med att byta från skog till äng. Duktig Fripps!
Kalle satt bunden och gapade, stackars hund, önskar att jag vågade släppa honom utan att vara rädd att han ska äta upp vare sig Bambi eller annan hund.

Jobbade i dag på Stabbetorget, supertrevligt! Erbjöd mig till och med friviligt att stänga imorgon.
Kommer under morgondagen att få en hjärnblödning för det är dags att ringa till Tornstaden (som renoverar hos mig) och fråga när de är klara???? Har nu gått 15 dagar "över tiden."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback