Nöjd

Känner mig jävligt nöjd med mig själv när jag läser om mina vänners bestyr på FB. Hemma hos mig finns inte en tomte, inte någon elektriskt ljusstake så långt ögat kan nå. Jag har till och med deklarerat att nästa jul ska vi fira ännu mindre. Om det nu går?
Skönt är det att vara framme i Branäs. Här är ganska mycket snö, går iaf upp till knäna. Något jag fick känna på när Kalle bestämde sig för att skita i terrängen och jag skulle plocka upp. Plums och hela stöveln var full med snö.
Frippen har med sig ett flexi som jag tänkte han kunde strosa runt i. Han strosade ca 30 sekunder och sedan var stoppfunktionen trasig. Nu kan han ju gå i det ändå eftersom jag kan kalla in min hund när det kommer folk. Vill inte ha honom lös, dels för att det är ojuste när det är miljarder människor här, dels för att vi går på bilvägar och dels för VARGARNA vi har hört ska finnas här. Skulle bli skitglad om jag fick se en varg från bilen men inte lika glad om den åt upp Fripps eller Kalle.

Lunch åt jag och Helene på ett riktigt bottennappställe. Faktiskt kvalar det in på topp tio av dåliga ställen jag ätit på. Jag tog korv och pommes. Hur kan man misslyckas med det? Korven var hårt stekt som fan men ändå kall! Med andra ord stekt, fryst och dåligt tinad. Pommesen tog fritering till nya dimensioner och till detta serverades en lite burk med någon konstig röra? Vet inte vad det var men doppade pommes i. Sallad kom i en lite burk. Troligtvis ordninggjord för typ två veckor sedan. Stället hette Petteråsen eller ngt liknande. VARNING!

Nu dricker vi starkvinsglögg och Helene är lite full. Imorgon blir det skidor på längden eller tvären. Inte bestämt ännu. Har en svag tanke på att testa att åka med Fripps/Kalle. Inte på samma gång dock... Vill ju gärna överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback