Sista arbetsdagen

Sista arbetsdagen för året blev en dag med snor, snor och åter snor. Är helt genomförkyld. Hundarna har fått göra ingenting. Jag har vräkt i mig medikamenter hela dagen. Alvedon, Treo, Ipren, Sinova, Kaloba, C-vitamin, nässpray. Ringde i desperation till mina föräldrar för att höra om de möjligtvis hade Rinexin hemma men nej. Typiskt. Jag visste att jag gjorde ett misstag när jag inte handlade på mig läkemedel i London. Där kan man köpa allt möjligt "over the counter" som man måste ha recept på i Sverige.
Det är bara att härda ut. Ska lägga min frusna kropp nu. Som lök på laxen är både A och Helene oxå sjuka. Vi är bortbjudna i morgon. Tror någon att vi kan gå? Nej, det kommer troligtvis bli att ligga i soffan, huttra och knappra Alvedon.
Men, MEN, jag vägrar att bryta trenden med noll sjukskrivingsdagar på jobbet. Hur skulle det gå om jag var hemma? Jag är ju redan inlånad för att det fattas folk. Nej, som rörlig resurs får man härda ut. Tack och lov vet man ju som apotekare vad man kan blanda ihop för jox för att må bättre.

Tyvärr är ju det bra joxet som sagt receptbelagt. Som att jobba i en gotteaffär utan att få ens titta på godiset.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Trodde ni kunde greja lite göttiga mediciner vid sidan av ;)

2011-12-31 @ 00:39:48
Postat av: Birgitta Törnblom

Det blir bara bättre. Själv går jag på cortison så jag är pigg som attan. Fin avslutning på en förkylning. Gott Nytt År.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback