Söndags kul

På förmiddagen körde jag och A jakt/upplet med Fripps och Paffen. Fripps fick några rejäla åthutningar när han inte gjorde som jag sa. Sista övningen var klockren! Apport ut, vissla stanna, dirigera med UT-tecken. Avslutade i tid. Bra!
Paffen var som vanligt snabb som en vessla och plockade in sina föremål innan A ens hunnit sträcka på ryggen.

Vi tittade lite på Lucia-lydnaden på klubben. Frippen var helt knasig och stod och gäspade högt, ylade, skällde på folk, åt skräp och försökte hoppa på kreti och pleti. Jag förstod läget och ringde Helene för att gå en långpromenad. Det blev en Kalle favorit, milrundan i Sillvik. För icke-Göteborgare kan jag tala om att i Sillvik sätter man inte sin fot på sommarhalvåret. Det är fullpackat med folk och kletiga barn. Vintertid är det paradiset på jorden. Promenaden går halva vägen utefter havet och halva vägen genom skog.

Efter Sillvik åkte vi och handlade som de sambos vi är.... Bestämde oss för att inta årets enda julbord. På IKEA. Jag veeet, vad fan har hänt med läckergommen Anne??? Egentligen gillar jag inte julbord så mycket. Sill och Jansson är gott och allt godis är gott men resten kan jag gärna slippa. Helt ok  för 99:- om man fattar att man inte kan förvänta sig stordåd för 99:-. Hundarna var i bilen, parkerade så att vi hela tiden såg bilen från restaurangen. Inte vågar man lämna sina hundar obevakade i dessa dagar.

I morgon ska jag beställa tid till min kära Kalle-Malle hos veterinären. Två knölar på bringan. FAAAAN!!! Hoppas verkligen att det är oskyldiga fettknölar. Känner mig inte redo att ta adjö av Kalle. Usch, vill inte tänka på det ens. Men som sagt, det kan ju vara två fettknölar likagärna som invasiv cancer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback