Tur med vädret

I dag tränade vi sök i riktigt bra väder! Fripps tyckte även denna gången att han nog visste bättre än mig var figgarna låg. Oj, vad han bedrog sig!
Frippen körde utan retning och skötte sig bra, även om han vissa skick inte ville gå dit jag ville att han skulle gå så gick han ut bra på varje skick.
På klubben nötte vi lite på stopp signal och dirigering. När jag skriver nötte menar jag att vi pratade om hur momenten ska gå till. Fripps tycker att stopp signal betyder "stanna när HAN tycker" och dirigering betyder "ta den apport du tycker". Efter lite skäll förstod han att signal och dirigering betyder det JAG tycker.

A och Paff sysslade med IPO? Kanske något för dem? Vi skulle gå en promenad men jag kastade in handsken efter halva promenaden när det började storma och regna igen. Blä!

Nu har hundarna märgben, vi har förskansrat oss i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback