Födelsedag

Födelsedag är den bästa dagen på hela året. På jobbet får man fina presenter, de sjunger vackert (hmm?) och man kan smita undan hela tiden med hänvisning till att det är min dag så idag gör jag inget tråkigt.
Efter en fantastisk dag på jobbet hade vi ett litet kalas hos min ömma moder och fader.
Ännu mera presenter, ännu mera sång och ännu mera chans att bara sitta och mysa.

Helenes blogg är full av valpbilder med ett långt referat om hur det var när vi var där så det upprepar jag inte.





Roade mig i går med att bestämma hur valpens försäkring ska se ut. Givetvis Agria, har alltid varit nöjd med dem.
Nu rullar kronorna i väg kan man säga:
Valp = 12000, försäkring 2000, resor och boende för att titta/hämta valp 2000, ny bur till bilen 6000, avmaskning till hundarna hemma, fästinghalsband, vaccinera valp, köpa grejor, mm mm det finns ju inget slut.

Det där med avmaskning är ett stort problem för mig. Låt mig nu upprepa återigen: Vuxna hundar avmaskas bara och endast om man VET att de har mask och VILKEN mask de har. Inga slentrian avmaskningar för att någon veterinär sa så för 15 år sedan. Veterinärer som hänger med (och även apotekare som hänger med) vet att man ICKE avmaskar vuxna hundar utan ovan nämnda kriterier.
Men hur gör jag nu när det kommer in en ny valp i flocken? Uppfödare Lena Brattsberg-Karlsson tyckte vi skulle avmaska. Ringde GBG djurklinik och de sa samma. Så då får jag göra det...

Gällande dvärgbandmask följer man givetvis SVA's hemsida.

Nu ska jag se om det går att skaka liv i A.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback