Spår i går

I går var jag och brudarna ute och spårade. Tyvärr krånglade min rygg och var så jävlig att H fick spåra med Kalle. Tydligen gick det ganska bra om man bortser från att K bytte spår... ; ) Huvudsaken är att den lille röde får aktivitet, så noga är det inte med detaljerna för den gamle grabben.

Jag passade på att vara självutnämnd expert. Satt i bilen och vrålade genom bilfönstret när jag tyckte de andra gjorde fel i uppletet. Man får passa på, nu är det bara två veckor kvar tills jag har en valp att träna på. Svårt att vara expert när det man själv gör går åt fanders. Ännu finns ju inga bevis, Kalle är ju som han är.

Men enligt L är labbarna självgående i det mesta så jag kanske kan fortsätta vara expert ett tag till. (Hoppas kan man alltid)

A suckade och ville inte veta något om spåret jag la till Beyla. A gillar inte mina och Lisas spår. Varför? För att vi gillar att träna på det oväntade. Med andra ord gick Beylas spår uppe på en mur, genom en trädgård, runt i cirklar, uppe på en trädstam och slutligen in  i en ladugård. (Ingen var med andra ord hemma på gården som fick agera spårplan.)

Kommentarer
Postat av: L

:-) Jag har ju inte haft labbe, men det ja jag tycker det verkar vara ett lätt hundliv man får när man skaffar labbe.



Det var ett toppenspår! Jag och Beyla älskade det. Jag blir lite berusad efter en sådan upplevelse och svävar på små rosa moln i dagar efteråt. TACK!



Tror på det här med konkurrens för Beyla i uppletat. Tack experten!

2011-03-29 @ 13:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback