A och B-lag

Nu kommer många att bli arga över detta inlägg!

Finns det ett A och ett B-lag? A-laget som har rätt att bara jobba sin arbetstid, det vill säga inte övertid, som inte behöver byta arbetstider med någon annan och som måste vara lediga vissa dagar. A-laget kan förlänga sin semester med någon månad varje år för att de har vissa lediga dagar som de kan ta ut. A-laget har det alltid värst. De är mest stressade, de klagar på allt man kan klaga på och de har hela tiden behov som måste uppfyllas.

B-laget är resten som måste täcka upp för A-laget. Vi är de som jobbar obekväma tider, storhelger, övertid. Vi älskar att inte ha någon fritid för vår fritid är inte så viktig. Vi är aldrig stressade för vi har ju inget viktigt att göra.

A-laget är föräldrar, B-laget är vi som valt att inte skaffa eller inte kan få barn. Nu kommer dagens surprise! Vi som inte har barn har oxå en fritid som är viktig för oss. Vi vill inte heller jobba hela tiden, vi kan oxå har problem hemma som gör oss stressade.
Kommentarer av typen "Du har ju inte det så jobbigt för du har ju inte barn" får mig att se rött! Har A-laget valt att skaffa barn eller var det någon som tvingade dem? Många i A-laget gör inget annat än klagar på sina barn och talar om hur jävla jobbigt det är.
Jag klagar aldrig för att jag har hundar. Jag tänker inte ens i termer av att jag är bunden. Jag vet nämligen att jag har valt det själv. Prexis som du som har barn har valt det själv.
Jag förstår att det kan vara svårt att vara förälder men jag hade haft större förståelse om du hade haft större förståelse för mitt liv.
Även om jag inte har en dagishämtning kl 17 kan jag ha något annat som jag måste gå till.

Nu ska jag säga att alla föräldrar är inte sådana. I går bad jag en förälder att byta tid med mig och hon gjorde det! Evigt tacksam! En del föräldrar verkar till och med gilla sina barn?

Kommentarer
Postat av: Sofi

Lysande observation!

Småbarnsföräldrar är de mest berättigade människorna i hela Sverige. De får alltid gå före och särbehandlas ständigt.

När det dock dyker upp något som är anpassat till icke-barndyrkande människor, t.ex barnfria flyg, så blir det ett j*vla liv. Åk någon av de andra flygen som tillåter barn vilket trots allt är drygt 99 % och sluta klaga och att några av oss vill ha lugn och ro!

2011-12-02 @ 11:51:36
Postat av: J

Åh, vilket bra inlägg! I love it! Inte för att det är kul att det är på det viset, men för att det är så sant. Dock inte många man kan reflektera kring detta med, då 99% av umgängeskretsen är mitt uppe i småbarnsträsket. ;)Så den spontana tanken att dela ditt inlägg på Facebook går bort. Hehe..



Håller också med Sofi ovan. Det gäller ju flyg såväl som restauranger och ett och annat café där man vill erbjuda gästerna en lugn miljö. Varför ska det bli ett sådant liv kring detta? Låt oss som inte vill ha skrik och blöjbyte under middagen faktiskt slippa det. Nej, vi hatar inte barn. Vi är bara måna om VÅR fritid (också), som en skön middag i gott sällskap i luuugn och roooo.

2011-12-08 @ 10:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback