Fattig som en kyrkråtta

6500:- i bilförsäkring, 6500:- för service, 3500:- för ytterliggare service = bil är DYRT!

För att fortsätta på inslagen bana med klagande kan jag berätta om min renovering. I två månader har vi gjort stambyte i huset. I veckan när jag var hemma och tittade efter post upptäckte jag att jag inte hade kvar min halltapet. Tråkigt.
Gubbarna har tydligen pajjat väggen och frågade om jag ville ha målat eller tapetserat. Om man väljer tapeter sätter de upp de gratis men man pröjsar själva tapeten. Ok, jag köper tapet. Nu såg jag att de bara gjort i ordning halva hallen. Jaha, är det meningen att jag ska ha en tvåfärgad hall? Senare ringde de och sa att de tapetserar nästan hela  hallen. Om jag vill kan jag betala så tapetserar de hela.
Vad har man för val?
De i frågasatte oxå om de skulle sätta upp mitt gamla skåp under handfatet för det var ju fuktskadat. Fuktskadat? Inte när jag lämnade lägenheten. Kanske inte fuktskadat då sa gubben. Nähä? Varför sa du det då? För att det var jobbigt att sätta upp det eller?
De har lämnat sina sopor på mitt köksbord. Jag fattar om de fikar vid mitt bord men skulle uppskatta om de tog bort sitt skräp. Att de drog ut kontakten till kyl och frys så att allt som var där inne blev förstört har jag redan beklagat mig om...
Det bästa är ändå att när de ringer för att fråga saker ringer de från dolt nummer och lämnar inga meddelanden. Sedan klagar de för att jag är svår att få tag på. Hallå!!! Jag har ett jobb!

Nu verkar de snart vara klara. Lovley! På måndag ska det vara slutbesiktning. Återstår att se om de har satt tillbaka toapappers hängare och krokar, de har ju inte frågat var de ska sitta så de är nog med all säkerhet inte uppe.

Kontentan är att jag hyser ett visst agg mot hantverkare. Finns det någon annan yrkesgrupp som kan vara så självupptagna? När de ska komma hem och fixa får man en tidsangivelse att de kommer någon gång mellan kl 7 och kl 17. Allvarligt.

Kommentarer
Postat av: Hu

Hmm, skall jag säga till läkaren nästa gång: "Jag kommer någon gång mellan 7.30 och 17.30". Typ. Man undrar ju om ALLA hantverkare är sådana med tanke på att de flesta man möter är det.

2011-11-12 @ 19:18:47
Postat av: Anonym

Fasar över stambytena på vårat område framöver :-(

2011-11-15 @ 10:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback