Härligt!

I går var det jobblördag men i Lerum  stänger de redan kl 15 så jag och A var ute 2,5 timmar med dogsen i skogen. Frippen sprang som en besatt, detta var hans längsta promenad någonsin. (9 km) Det tar en evernerlig tid att ta sig fram i skogen när man ska kryssa mellan lerpölar och klättra över mindre sjöar eftersom jag hade mina låga gore tex skor.
Just det, gore tex skor. Som hundägare måste man ha det bästa i sko väg. Vattentätt men också gärna bekvämt att gå några mil i. Detta verkar inte gå att förena. Mina gummistövlar är absolut vattentäta men inte är det kul att vandra i gummistövlar...
Alla gore tex jag köpt, inklusive dyra märkeskängor, läcker vatten. Jag kan acceptera att de ger upp efter två säsonger när de använts varje dag men inte efter någon månad.
Nästa gång SKA jag spara kvittot och klaga.

Att hundar växer kommer ju inte som en överaskning men titta bara på skillnaden:




Den röda terriern på bilden är större än min mammas hundar







Bilder snodda från Helenes blogg

Kommentarer
Postat av: L

Lilla A skaffa ett par Lundhags kängor, de borde uppfylla dina krav. Vad jag vet har du aldrig ägt några sådana. Tror du kommer bli mer än nöjd.

Frippe dipp har blivit stor! :-)

2011-10-10 @ 12:09:24
Postat av: term paper service

Tänka sig Anne, alltid händer det något kring dig så om inte annat så fattar hårtorken eld. Håret blev väl torrt i alla fall, eller brann det upp? Vill gärna veta så att jag kan känna igen dig när vi råkas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback