Kul med cairnterrier?

I dag fick jag och Fripps vara med cairnklubben och träna på Hjärtat! Så skönt att träna inomhus!!!! Frippen var ganska trött eftersom han varit med Helene och trimmat i dag. (Fripp har inte trimmat utan lekt med de andra hundarna.) Vi lyckades få till ett bra lydnadspass. Började träna dirigering genom inkallning - stopp signal- dirigering till mjukosttub, han gjorde hopp över hinder för första gången och kunde tom sitta med en apport i munnen! Givetvis har han inga problem med att apportera men munnen öppnas när han sätter sig.

I lördags var vi på jaktkurs! Vi gjorde enkel , dubbelmarkeringar, närsök och tränade på stoppsignal. Frippen var faktiskt den duktigaste hunden! Nu är vi visserligen bara tre men ändå, han lämnar fint i handen, han kan stanna på signal och han är dirigeringsbar. Det enda som han inte pallar är att gå ut mer än tre gånger på närsök utan att ha en retning. Jag antar att detta är en mognads sak.

Förra veckan hade jag tur att sluta tidigt två dagar när det dessutom var strålande sol! Jag la ett ganska långt spår som jag planerade att Fripp skulle ta början på och Kalle hela. Men den lille söte labradoren var så strålande duktig att han fick spåra hela! Stackars Kalle fick således ett helt begangnat spår.

Denna veckan är annars inte helt optimal vad gäller hundträning eftersom jag ska jobba tre dagar i Hunnebostrand vilket innebär fyra timmars restid... Visserligen har jag blivit erbjuden att bo kvar på hotell men vad ska jag göra med mina hundar?
Annars är det väldigt roligt att få lämna Göteborg en stund och se lite annat.

Kommentarer
Postat av: term paper service

Operation bara gå ut en gång med hundarna på morgonen har fallit ut väl. När vi flyttade till Helene började jag försöka att slippa gå ut två rundor på morgonen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback