Måndag

Operation bara gå ut en gång med hundarna på morgonen har fallit ut väl. När vi flyttade till Helene började jag försöka att slippa gå ut två rundor på morgonen. Innan har jag kissat Frippen med en gång han (jag) vaknar men nu börjar det väl bli dags att han kan vänta en stund. Jag går alltid en ganska lång runda på morgonen och det innebär att jag MÅSTE äta innan om jag inte ska dö i akut blodsockerfall. Nu har jag släppt ut Fripps på uteplatsen för en liten kiss och ätit i lugn och ro. Frippen är ju trots allt labrador så huvudsaken för honom är ju att han får sin mat!

Måste nu planera mina jaktträningar ordentligt. Eftersom jag är helt grön på detta måste jag veta vad jag ska träna innan. Med lydnad eller brukset är det lättare att improvisera och bara ha en vag plan. Ofta när jag tränar jakt måste jag stanna upp och fundera långa stunder på hur jag ska göra nästa övning. Inget fel i det men det är bättre om träningen flyter och Frippen vilar sin hjärna i planerade pauser.

Kommentarer
Postat av: Hu

Det är fusk att bara släppa ut honom på uteplatsen!

2011-10-11 @ 15:50:20
Postat av: term paper service

I går var det jobblördag men i Lerum stänger de redan kl 15 så jag och A var ute 2,5 timmar med dogsen i skogen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback