Svårt med träning

I går slutade jag äntligen tidigt, redan kl 18. Som gjort för hundträning. Eller inte. I går var det fruktansvärt väder här i Göteborg. Storm, flera meter regn per timme och allmänt vidrigt. Detta stoppar ju inte mig så jag och Fripps skulle träna lite lydnad. Vi hann träna 10 minuter innan himlen öppnade sig med hagel. Vi sprang till bilen och så var det slut på den träningen.
På morgonen hade jag bestämt att vi skulle gå långpromenad. Frippen hade inget emot att bli genomdränkt på 2 sekunder. Däremot Kalle och jag tyckte det var mindre kul. Mina stövlar var blöta på insidan, min Haglöfsjacka läckte in vid dragkedjan. Detta som ett mått på hur mycket det regnade. Vi var ute i en timme, sedan gav jag upp.

I dag hade jag möjlighet att få vara med på retriever träning men då hade vi ju givetvis bokat en veterinär tid.
Frippens öga är dåligt igen men nu hoppas jag att Marianne Krönlein har lagat det.

Glada i hågen kör vi upp till Högäset för att gå långpromenad och träna jakt. Jo, tjena, hela skogen är full av jägare. Tre drivande hundar lösa i skogen. Jaha. Inte ger man sig ut då om man är rädd om livhanken.
Frippen fick träna markeringar och något fantastisk hände!!!
Han stoppade direkt på stoppsignal och tittade på mig! (Om man inte har hund så fattar man inte denna grejen) Alltså nu var han på väg mot en apport och stannade ändå. Känns bra! Innan har han stannat om jag blåst stopp men då har han bara skrotat i skogen. Fast han skulle jaga häromdagen och då stoppade jag honom också med visselpipan!

I morgon ska jag jobba men lördagar är ju korta dagar vilket känns skönt.

Min hårtork började dessutom brinna i går. Fasen, gårdagen var inte så kul när jag tänker efter ; )

Kommentarer
Postat av: Sissi

Tänka sig Anne, alltid händer det något kring dig så om inte annat så fattar hårtorken eld. Håret blev väl torrt i alla fall, eller brann det upp? Vill gärna veta så att jag kan känna igen dig när vi råkas.



Sissi och hundfamiljen

2011-10-08 @ 21:48:59
Postat av: L

:-)

2011-10-10 @ 14:09:14
Postat av: research paper service

Lilla A skaffa ett par Lundhags kängor, de borde uppfylla dina krav. Vad jag vet har du aldrig ägt några sådana. Tror du kommer bli mer än nöjd.

Frippe dipp har blivit stor! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback