Viltspår

Jag hade inga direkta förhoppningar på kursen i dag eftersom vi skulle gå igenom viltspår. Anser att jag kan det ganska bra redan men åkte ändå dit för något kan man ju alltid snappa upp. Eller hur? Om man är tre pers som lägger ett spår blir det väl lite galet? Ja, jag menar tre pers i samma spår. En som blodar, en som släpar klöv och en som kollar ut så de andra går rätt.
Jag valde av någon dunkel anledning att lägga mitt spår själv...
Mitt 25 m långa spår. Resväg 8 mil tur och retur för ett 25 m långt spår. Jag menar att vi kunde lagt spåren och tränat apportering under liggtiden. Men spåren låg bara ca 15 min.
Nej, i dag var jag inte alls nöjd med kursen.

I morgon åker vi och tittar på WT (working test). Vi väljer SSRK, jag får en känsla av att det mest kommer att vara utställningslabbar på labradorklubbens WT?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback