WT

Vi åkte för att titta på WT i Stättared i hällande regn. Frippen  var med ute och titttade, han var redo att hoppa in! Fast jaktfolk är liiite konstiga. Jag frågade lite frågor om upplägget på ett moment och de tittade på mig som om jag inte var klok. Men man måste ju fråga? Jag sa att jag var nybörjare och inte kunde något, tio par ögon glodde på Frippen och jag tänkte i mitt stilla sinne att ja, jag har en jaktlabbe utan att kunna ett skit.
Vad vet jag, det kanske är jag som är märklig som frågar i stället för att försöka lista ut saker själv.

När vi kom till BK körde jag lite övningar med Fripps. Jag la ut två apporter, en kl 12 och en kl 4. Skickade Fripps mot kl 12, blåste stanna och dirigerade till kl 4.
Detta kändes som en ganska svår övning och jag var beredd på att det skulle gå åt pipan men den duktige Frippen stannade direkt, tittade på mig och tog rätt apport!
Fantastiskt! Fast jag vet ju inte om detta räknas som svårt men det var i alla fall en liknande övning med i ÖKL på WT.
Frippen är just nu inne i en period. I dag kunde han inte lämna i handen utan spottade ut 50% av apporterna på mina fötter. Som avslutning lekte vi lite och kastade apporter hej vilt för att få honom att hålla bättre och det gav resultat för en stund.

Kommentarer
Postat av: L

Ja, de låter ju lite knäppa jaktfolket, alla är väl nybörjare nån gång även inom jakt. Nä fy på dom. det är klart du ska fråga. Hoppas att du träffar på lite bra folk som kan hjälpa med jakten.

Men vad duktig Fripps är. Tycker den övningen låter väldigt avancerad. Påminner ju om lite moment i elitlydnaden. Bra jobbat!

2011-10-31 @ 09:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback