Dyr i drift

Nu är jag hjärtligt trött på vattensvans och har bestämt att gå till attack från alla håll. I dag när vi skulle bege oss till jaktkursen regnade det och var ca +1. Bra väder om man vill ha vattensvans alltså. Höök har just nu 20% på alla hundsaker så ett Back on Track täcke kändes som en självklarhet. 15 minuter innan kursstart var vi i affären och provade ut ett tunt täcke att ha under Hurta täcket.
Jag ska även inhandla en yllefilt som han kan sitta på och eventuellt även sy ett ylletäcke för värmen. Med två täcken verkade Fripps klara sig ganska bra. Han var torr när jag tog ut honom ur bilen när vi var hemma och täcket var blött. Bra! Med andra ord fyller det sin funktion.
Lilla svarta hunden hade alltså kläder för över tusenlappen på sig. Inget hinder för att även köpa ett Obtrack som han kan ha vid arbete.
När köpte jag kläder till mig själv? Kan inte minnas och det lär ju inte bli snart heller med tanke på vad Fripps kläder kostar.
Kalle är som tur är vattentät.

Kommentarer
Postat av: Helene

Tja, B får nya skor (och pedikyr) för en dryg tusenlapp var sjunde vecka, hur ofta köper jag skor till mig själv?

2012-04-09 @ 20:00:48
Postat av: Hanna

Vad gör man inte för sina älsklingar

2012-04-09 @ 22:44:13
Postat av: Sissi

Känner igen det där - hundarna kostar men själv går man i gamla paltor men å andra sidan är det heller ingen som ser en i skogarna.



Hoppas Frippsvansen klarar sig framgent.



Sissi och welsharna

2012-04-10 @ 11:33:12
Postat av: L

Vad gör man inte för de små. Men nog tycker man väl att en jaktavlad vattenhund borde vara vattentät eller? :)

2012-04-12 @ 14:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback