I am NOT a jogger

Jag har inte ens hunnit tänka på jogging. Jobbat 8-18.15 varje dag och sedan är det ju en bit hem oxå. Undanflykter men va fan... Ja, jag går ut med hundarna och ja, då hade jag lika gärna kunnat springa men faktum är att jag tycker om att umgås med Helene oxå. Helene tänker INTE jogga. Det är väldigt nice att umgårs med någon utan att upprepa samma ord hela tiden:
Hej! Vad kan jag hjälpa dig med idag? Är det till dig? Är det ok för dig med olika tillverkare? Känner du till dina mediciner sedan innan? Är det något annat jag kan hjälpa dig med idag?
Så här håller det på. Kanske 50 gånger på en dag. Jag klagar inte men det kan bli lite lätt enformigt.

I morgon kanske, kanske, kanske det kan bli en liten tur. Iaf till helgen när jag slutar jobbet redan kl 14. Eller kanske man väljer att gå milen i Hindås?

I tisdags var det ännu en trevlig kurs som vanligt. Frippen är grymt taggad och trevlig att träna när han är med många hundar. Däremot går han inte alls lika bra när vi tränar själva. Konstigt. Har aldrig förr haft en hund som koncentrerar sig bättre när han har annat att titta på? Märkligt.

Nu på tisdag är det dags för jaktleken. En inof "tävling" för hundar som inte startat på officiellt jaktprov anordnad av labbeklubben. Hoppas att jag inte blir för mobbad för att jag har en jaktlabbe. Har hört att de ibland kan vara elaka mot oss som har jaktlabbar.

Nästa helg bär det av till Herrljunga för att gå lydnadskurs för Anders Kjernholm i Herrljunga.

Och nästa helg igen smäller det på allvar för då ska jag och Fripps på kennelläger och starta på WT.

The viktnedgång går enligt planen vad gäller antal kcal. Det gäller att äta råmycket protein och mindre av kolhydrater och fett. Då håller man sig mätt länge. Protein behöver inte vara i form av kött utan det går lika bra med bönor, fisk och annat gott. Helene undrade i dag hur jag kunde äta en varm macka på klubben. För att jag bara ätit ca 900 kcal under dagen! Den som spar han har. Har suttit hela dagen och dregglat över kakor som min chef bakat. Men inte ens en lite kaksmula kom över mina läppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback