Ledig torsdag

Ledig dag! Började med att Frippen fick in sin klo i min näsa med världens blodbad som följd. Efter tre timmar pissade det fortfarande blod. Urk. Måste vara för att jag äter så mycket fet fisk som mitt blod är så lättflytande. Nu är hon snurrig tänker ni men nej. Om man äter blodförtunnande ska man passa sig för att äta fiskoljekapslar då även fiskolja gör att blodet koagulerar sämre. Nu skulle jag ju aldrig köpa dyra kapslar gjorda av vem vet hur mycket fisk när man kan äta fisk i stället. Fisk minst tre gånger i veckan är nemas problemas. Gott.

Med en stor papperstuss i näsan satte jag mig och kompetensutvecklade hemifrån. Lite uppdatering på mage och högt blodtryck. Fantastiskt bra att Apoteket AB fixat att man kommer åt utbildningarna hemifrån.

Lunch intog jag och Helene på Gunnebo Slott. I dag var det helt otroligt gott. Åt tills jag höll på att kräkas och hade ont i käkarna av att tugga kål, rödbetor och knäckebröd.

Dagen till ära hade jag valt ut en äcklig jävla duva från frysen som Frippen skulle få träna med. Första gångerna jag skickade honom kan man väl säga att det var tur att ingen "förståsigpåare" var i närheten. Efter några gånger började han förstå att även äckliga duvor ska levereras i handen utan att leka med dem. Så äckligt att klubbstugan var låst och jag inte kunde skrubba händerna efter. Som tur var hade Helene med sig våtservetter.

Vi fortsatte med att träna kryp och andra brukssaker. Krypet börjar lossna. Skönt. Däremot "glömmer" jag gärna framförgåendet. Urtråkigt.

En fantastiskt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja du Apoteket AB kan man lita på,trist att APL blev avknoppade från dem.

Visste du att man får tunnare blod av vitlök,en gång när jag skulle ta bort ett födelsemärke tyckte sköterskan att det blödde lite väl mycket,då frågade hon mig just om jag hade ätit vitlök och det hade jag gjort på lunchen.Sant eller inte,vad vet jag men det lät vettigt det hon sa.

2012-04-12 @ 23:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback