Sökträning!

I dag var det dags för sökträning igen med bästa sökgänget. Vi var i en underbar ruta i Lerum. Jag skickade Fripps på två slag med figge på fullt djup sedan en figge nära och en utanför på 50m. Testade alltså att skicka på samma ställe två gånger. Första nära figgen tog han i vind från stigen. Bra! Nästa slag stack han ut 50 meter men slog bakåt. Tog emot och skickade för tredje gången på samma ställe och han stack ut 50 m för att sedan slå framåt! Duktiga Fripps!!!!
Han hade lite problem på ett ställe där det var en stig ut som svängde men figge låg lite bortanför svängen. F sprang i svängen och jag fick skicka om två gånger. Vi hade även en nedgrävd halvt dold figge.
Vi avslutade med en flyende. Fast F tyckte inte den flyende var så kul? Tror att han tyckte det var för uppenbart?

I alla fall en fantastiskt bra träning där jag kände att F lärde sig mycket! Han gick väldigt bra och klurade ut alla svårigheter. Så himla duktig!!!!
Det enda han inte var så duktig på var rulleövningarna. Jag måste bli bättre på detta. Felet ligger antagligen dels i att F inte fatta själva poängen. Jag tror han är slarvig för att han tycker det är för lätt. Dels tycker jag att det är boooooring. Skärpning gäller! Jag ska testa att gömma figge lite och kanske lägga de bakom olika hinder så att han uppfattar det som svårare. Allt annat gör han ju med bravur bara man presenterar det rätt så rulle problemen ligger antagligen i att han inte fattar grejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback