Stackars Fripps

Det är synd om Frippen som inte har en duktigare matte. I dag glömde jag helt av att jag hade torrfoder med hem från A. Gissa vad? När jag stod i duschen passade den lilla råttan på att äta. Kanske 14 dl? Märkte att han drack som fan och när jag skulle ge hundarna mat låg han i sin bur och verkade deprimerad. Tvingade ut honom och såg en svullen buk.
Om man en gång har haft magomvridning på en hund blir man livrädd när man ser en svullen buk!!! Åkte snabbt som ögat till jouröppen veterinär men på vägen kom jag på det där med maten. Djursjukvårdaren kände på Fripps och mätte pulsen. Hon tyckte jag kunde åka hem och vaka noga över honom. Så nu portionerar jag ut vatten till en mycket däst Fripps. Får väl ställa klockan några gånger i natt och kolla honom. Tur att jag är ledig imorgon.

Kommentarer
Postat av: Hu

Tja, han har väl haft vissa förebilder även om de hann gå vidare innan Frippen hamnade i flocken...

Postat av: Helen

Stackars lille Frippen,hoppas han blir bra snart.

Inte skoj att ha ont i magen.



Jag kanske ska vara tacksam att min lille Levis BARA tuggar på mattan eller kuddar,när jag är inne och duschar.

Jag dem små kan då hitta på!

2012-04-22 @ 21:36:12
Postat av: Sandra

Usch då :( Hoppas natten gick bra och att Frippen mår bättre idag!

2012-04-23 @ 12:10:46
URL: http://wingforsflocken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback