Vattenträning

Avslutning på jaktkursen för Titti. Buhu! I dag stod vatten på schemat och jag hade inte så lite ångest över detta. Var inställd på att avstå och bara titta på. Packade ner tre handukar och två täcken. Thank god för "Back on track" täcket! Jag lät honom plumsa i och torkade noga, noga och svansen verkar hålla!

Som vanligt var det jag som klantade mig. Ena gången skickade jag för tidigt utan att han var koncentrerad med påföljd att han inte sprang rakt (linjetag).
På markering vid vattnet stod jag på fel ställe och tänkte "varför kastar hon aldrig"??? Tillslut kastade hon och Frippen löste det ändå.
Vid den långa markeringen på vatten blev jag helt nervös för Fripps hostade till och tappade riktningen, han började simma utåt. Hjälp!!! Hönsmamman vaknade och målade upp alla möjliga scenario i huvudet. Skärpning!
Jag är en mes.

Längtar redan efter nästa kurs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha! Det är inte bara jag som är en sjåp- och curlingmatte!

2012-04-21 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback