120810

Ny kamera i min ägo och ny kameraväska och kameraminne. Mycket blir det. Nu är det bara att hoppas att jag kan ta bilder med den.
Åkte upp till Råhult och gick Råhultrundan. Frippen njöt av att springa som en dåre lös och fri! Gick och strosade mitt i skogen för att upptäcka att shit, nu vet jag inte var vi är? Nu har ju jag tidernas bästa lokalsinne så jag blev inte orolig på riktigt. Bara att gå åt rätt håll ju!
Efter lite traskande hittade vi tillbaka och körde lite vattenapportering och dirigering. Även i dag gjorde vi lite sökövningar och här hemma vet ju jycken vad söksignal betyder? Har han lärt sig så fort eller var han bara pucko i måndags?
Åkte ner till Mölnlycke för att fika med A. Trevligt att träffa sin PV! Vi åkte till klubben och skulle träna Paff. Jo, tjena! Paff låter sig inte tränas när jag är med. Då vill han bara kolla in vad jag gör och sitta och gosa. Han bet i alla fall A i armen istället för i skyddsärmen. Moahah! Så går det när man lär sin hund att bitas.
Körde lite jaktfot med Fripps och jag kan ju säga att jag inte är helt övertygad om att det kommer att gå bra på söndag. Nåväl. På tisdag ska vi träna för Lena och då kommer hon säkert att vifta med sitt magiska trollspö. Vips, så är jaktfoten perfekt och vi får en etta i Kilanda!
Planerat och bokat stugor inför roadtrippen. Känns fan inte helt hundra att sätta upp ett tält själv och ligga där och glo i min ensamhet. Bättre att glo i en stuga. Har köpt lite öl och vin så att jag åtminstone kan vara ensam och full.

Potentiella framtida arbetsgivare kan bortse från den sista meningen. Jag är ingen alkis. Jag har semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback