Årets första dag

Inte helt otippat skulle vi åka och träna hundarna men eftersom det var en mindre sjö på apellplan kändes det som en bättre ide att gå en promenad. A som numera kan titulera sig frisk ville släpa mig runt båda Delsjöarna men där kände jag att min gräns gick. Det fick bli den ena Delsjön. Trevlig promenad även om jag var helt genomsvett och knallröd i ansiktet efter.
Min moder ringde som en räddande ängel och undrade om jag ville ha deras överblivna nyårsmat. Om jag ville! Mer än perfekt eftersom jag kände att en tur till ICA var mer än jag skulle mäkta med. I stället blev det en tur till Olskroken där jag hämtade skaldjurspaj, lax, rom, potatis och spenat. Potatis och spenat hade de inte ätit till nyår men det räddade min lunch till imorgon!

Nyår var en ganska bister tillställning. Jag och H satt i varsitt hörn och snorade över mat som A lagat. Vid kl 20 smällde det lite och Kalle som på äldre dagar blivit skottberörd började bli orolig. Jag la mig hos honom i sängen och höll om honom som tröst i mina feberdimmor. Vid 00.30 hade de dumma grannarna bränt alla sina jävla raketer och jag kunde gå och lägga mig på riktigt.

Två bra böcker har jag läst de senaste dagarn: Morgon i Jenin av Susan Abulhawa. En roman om den palestinska släkten Abulhejas liv och leverne. Intressant. Har en annan syn på Palestinakonflikten nu.

Och det lilla guldkornet jag hittade på rea: En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg. Helt underbar bok. På tok för kort men i sanningen en bok att bli lycklig av som det står på framsidan. Rekommenderar verkligen. Läs, läs och bli lite gladare än innan!

Hur hinner hon läsa alla böcker undrar vän av ordning. Det stavas att man läser väldigt fort, inte tittar på TV eller lägger onödig tid på att städa sitt hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback