Ett huvud kortare?

I dag på morgonpromenaden sprang Frippen omkring som ett vilddjur på ett fält. Uppfattade i ögonvrån något jag trodde var ett rådjur. Hann tänka fan och helvete nu drar han säkert på det eftersom jag inte hade visselpipa med mig. Tittar igen och ser att det är en pitbull!!!
Hinner tänka många tankar och vrålar på min hund samtidigt som jag vrålar ursäkter till pitbull ägaren för att jag inte såg honom. (Vi har setts förr och då har jag givetvis kallat in Frippen och haft honom gående "fot")

Som tur är pitten kopplad och Frippen kommer tillbaka utan att rusa fram till den. Fripps brukar aldrig springa fram till andra men man vet ju inte. Hugaligen.

I morgon är det jag som tränar seriös inkallningsträning med den lille herren. Hundar behöver egentligen bara kunna ett kommando och det är inkallning. Min hund kan det uppenbarligen inte. Jag vill att han ska vända på en femöring oavsett om jag har visselpipa eller inte.

Fripps är just nu rysligt "spökig", igår höll han på att få hjärtslag av en väldigt konstig och hemsk manick. Vägskylt, fnös Kalle samtidigt som han slog en drill. Frippen höll inte med utan smög sig på bakifrån och nosade på skylten med rest ragg.

I dag har jag jobbat med de underbara brudarna på Korsgatan. Mycket trevligt och mycket skvaller ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback