Ledig dag

Resultat från söndagens sökträning:



Tänk att en liten mjuk och gosig labradorskalle kan fixa till en blåklocka på en stor karl! Frippen menar att detta bara var ett utslag av kärlek. Som jag skrev på FB, den man älskar agar man.

I dag har jag varit ledig och kört jakt med trevliga labradorägare. Vi lärde oss väldigt mycket! Frippen var ganska bråkig och uppförde sig väl inte direkt exemplariskt men hellre det än att han suttit i en liten förskrämd hög. Jag vet nu prexis vad JAG måste skärpa mig med och det är, inte helt överaskande, att ta det lugnare och vara lite tydligare mot Fripp.
Apporteringarna är nemas problemas, han fick även väl godkänt på avlämningar. Fast ena gången försökte han sig på att använda mig som stoppkloss. Då fick han en åthutning. Han har börjat visa lite tendenser till att vilja "klättra". Enligt mig är det ett sundhetstecken. Han håller på att bli vuxen och känner sig såpass säker och stöddig att han försöker. Det viktiga är ju att han inte lyckas, vilket han givetvis inte kommer att göra. Jag är ju ändå människa så det skulle ju vara fan om jag inte ens lyckas överlista min unghund!

Jag fick en bra förklaring till "söksignal". Nu ska jag lära in detta. Innan har jag tyckt att det verkar fånigt men jag har omvärderat!

På hemvägen besökte vi först HÖÖKS som har halva reapriset vilket innebär att ett okej hundtäcke kostar 50:- Frippen och Kalle fick nya matskålar, ett bling-bling halsband och en tygkanin. Allt för 45:- Jag har köpt flera väldigt fina läderhalsband på HÖÖKS för priset av nästan inget. Tygkaninen var inte min ide, Frippen tog den från hyllan och i stort sett vägrade släppa den.
Vi begav oss sedan till Arken där jag stod en stund och dividerade med mig själv om fryst hundmat. Fick inga bra svar så vi åkte vidare till Jaktia där det oxå var rea. Köpte en fin windstopper som såklart är grön. Man måste ju smälta in på kommande jaktprov. Funderar på vad folk hade sagt om man kom klädd i rosa? Och Fripp i sitt nya bling-bling halsband?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback